Новият TUDOR RANGER – в чест на дръзкия приключенски дух

14 Jul 22, Sofia

<strong>Новият TUDOR RANGER – в чест на дръзкия приключенски дух</strong>

На 8 юли 1952 г. стартира двугодишната научна експедиция, имаща за цел да изучи ледените земи на Гренландия. Членовете й са снабдени с чисто новия по онова време Oyster Prince – първия модел на Tudor, който е едновременно автоматичен и водоустойчив. Екипажът, състоящ се от учени и мореплаватели, провежда задълбочено проучване, като има и задача от Tudor – да събере данни за представянето на 30 Oyster Prince часовника, които ще бъдат носени в екстремни условия. Именно приключенския дух на пионерите в арктическите проучвания почита новото попълнение в линията Ranger, предлагащо достъпна комбинация от последно поколение технологични решения с историческа естетика.

Историята на Ranger

Наименованието Ranger се ражда много преди експедицията в Северна Гренландия. Историята му датира още от 1929 г., когато Ханс Уилсдорф регистрира името, само три години след като е регистрирал “Tudor” като самостоятелна запазена марка. По онова време Ranger не се е използвало като наименование на конкретен модел, а за да добави приключенски щрих към определени часовници. Обликът, който разпознаваме днес, с големите арабски цифри, щедро покрити с луминесцентен материал на 3, 6, 9 и 12 часа, и характерните стрелки, се появява чак през 60-те години на миналия век.

Инструмент за експедиции

Новият Ranger модел почита естетическите стандарти, заложени от историята, като въвежда изцяло нови технологични елементи – калибър от последно поколение, T-fit закопчаване и система за бързо и лесно регулиране на верижката. Той следва традицията на часовник, предназначен за експедиции – издръжлив, практичен и достъпен.

За да отрази и запази своето функционално наследство, 39-милиметровият корпус и верижката на Ranger са с т.нар. сатенена обработка на повърхността, която придава цялостен матов завършек. Някои елементи са полирани, за да подсилят линиите на корпуса, включително и вътрешният ъгъл на безела. По-внимателното око веднага ще забележи исторически детайл в циферблата – часовите индекси са покрити с луминесцентен материал. Със своя бежов нюанс те контрастират с матовия черен циферблат и хармонират с логото на Tudor. Стрелките са с характерната за Ranger гамата заострена форма, а новият елемент е бургундскочервеният връх на секундната стрелка.

Новият часовник е снабден с калибър MT5402, чиято конструкция осигурява издръжливост, дълъг живот, надеждност и точност. Разбира се, механизмът има COSC сертификация, като гарантира дори по-малка степен на отклонение отколкото е изискването на самия сертификат. Силовият резерв е около 70 часа, което означава, че часовникът ще работи безупречно дори ако не е носен цял уикенд.

Една от отличителните характеристики на Tudor са текстилните каишки. За Ranger дизайнерите избират такава в маслиненозелено с две червени и една бежова ивици. Моделът се предлага също с верижка от стомана със сатенен завършек, а трета опция е гумена или кожена каишка, имитираща повърхността на текстил.

Тестване на терен

Британската експедиция в Северна Гренландия е един от ключовите моменти в историята на Tudor и технологичните часовници на марката. Всъщност тя е един от първите продължителни тестове в реални екстремни условия. Членовете на експедицията са наблюдавали отклоненията в точността на своите Oyster Prince часовници и са ги сравнявали с часовите сигнали, излъчвани от BBC, като са записвали всичко в тефтери, предоставени точно за тези цели. Заради ниските температури всички часовници са били обработени със специални масла, които не замръзват, както и удължители за верижките, за да могат да бъдат носени върху ръкавите на изследователите. При завръщането си от Гренландия един от членовете на експедицията написал писмо до Tudor, запазено и до днес в архивите на марката, в което казва, че неговият часовник “е поддържал забележителна точност и че само понякога се е налагало да бъде навиван ръчно”.

Този подход в провеждането на тестовете, наречен “Проба на разрушението”, при която часовникът е оценяван на терен в екстремни условия, задава темата на първата по-мащабна рекламна кампания на Tudor, лансирана през 1952 г. Този тип проби подобряват развитието на множество модели на марката, а разбирането за издръжливост остава в сърцето на философията на Tudor през следващите десетилетия. И до днес фокусът при моделите на марката винаги е върху изключително техническо представяне в трудни условия, а не толкова върху престиж или социален статус.

Запишете си час

Rolex Бутик

бул. Витоша 34 ,
България, София 1000
+359 2 981 38 70
+359 899 876 369
info@besha.bg

Сервиз

ул. Солунска 36 ,
България, София 1000
+359 2 980 84 39
service@besha.bg

Последвайте ни

Tax free

Developed by ThinkWeb

Авторско право 2022 © Besha.Всички права запазени., Настройки за бисквитките